دسترسی روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت افزایش یافت – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

دسترسی روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت افزایش یافت - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیل 25، علی سملیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه ارتباطات روستایی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این راستا تاکنون 98 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی افزود: با احداث 5 سایت و ارتقا 1 سایت از 2G به 4G و با اعتبار 27 میلیارد تومان از محل محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و 6 میلیارد تومان بخش خصوصی، این 9 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: احداث ها در روستاهای کنار خیمه و روستای اقماری (خره) از توابع شهرستان عسلویه، شاهی جانی از توابع شهرستان دشتستان، اسلام آباد، زایر عباسی و روستاهای اقماری (روستای حیدری و باغ بهشت) از توابع شهرستان دشتی، بنه اسماعیل از توابع شهرستان دیلم و یک پروژه ارتقا در روستای مظفری شمالی از توابع شهرستان دیلم، است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات مناطق محروم و روستایی بیان کرد: امید است با رفع مغایرت ها و شناسایی موانع موجود هر چه سریع تر روستاهای بالای 20 خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

سملیان گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی اعم از پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی، گامی موثر برای مقابله با چالش های توسعه روستایی است که امکان استفاده روستاییان برای فعالیت های مجازی به ویژه در حوزه آموزش، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصادی را تسهیل می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دسترسی روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت افزایش یافت – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دسترسی روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت افزایش یافت – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.