مسیر موازی خیابان «حافظ» خرم آباد کلنگ زنی شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

مسیر موازی خیابان «حافظ» خرم آباد کلنگ زنی شد - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری گیل 25، امروز چهارشنبه طی مراسمی، مسیر موازی خیابان «حافظ» شهر خرم آباد کلنگ زنی شد.

حجت اله احمدی پور رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد در آیین کلنگ زنی خیابان موازی «حافظ»، اظهار داشت: احداث این خیابان یکی از مطالبات چندین ساله اهالی منطقه «درب دلاکان» و «پشت بازار» بود که پیگیری های فراوانی برای اجرای آن صورت گرفت.

وی افزود: این طرح به دلیل واقع بودن در حریم آثار باستانی مشکلاتی داشت که پس از پیگیری های بسیار از شورای عالی معماری راه و شهرسازی موفق به تصویب آن شدیم.

رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه این خیابان ابتدا و انتهای خیابان «شهید کرمی» را به هم وصل می کند، اضافه کرد: طول این خیابان 800 و عرض آن 20 متر است.

احمدی پور، گفت: 40 میلیارد ریال برای ایجاد مسیر موازی خیابان «حافظ» نیاز است که در بودجه امسال شهرداری پیش بینی شده است.

داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این مراسم، اظهار داشت: خیابان موازی «حافظ» به پاس قدردانی از زحمات شهید آیت الله رییسی و هییت همراه به نام شهدای خدمت نام گذاری خواهد شد.

وی گفت: عرض پوسته این خیابان 20 متر متغیر و عرض سواره آن 12 متر است که منابع آن در بودجه 1403 پیش بینی شده و با مصالح و الگوهای سنتی احداث و ضوابط جداره سازی بر اساس ضوابط میراث فرهنگی تدوین خواهد شد.

شهردار خرم آباد با اشاره به لزوم تملک 15 واحد مسکونی در مسیر اجرای طرح، ادامه داد: لازم است هر چه سریع تر راه و شهرسازی طراحی جداره خیابان را به شهرداری ارایه کند.

بارانی بیرانوند، گفت: نام گذاری این خیابان به نام شهدای خدمت به کمیته نام گذاری خیابان ها و معابر شهری ارسال شده و تلاش می کنیم این خیابان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسیر موازی خیابان «حافظ» خرم آباد کلنگ زنی شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسیر موازی خیابان «حافظ» خرم آباد کلنگ زنی شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.