انجام بیش از ۳۴ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان

انجام بیش از ۳۴ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان

گیل 25/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای ۳۴ هزار و ۴۲۹ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در شش ماه امسال در استان خبر داد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گیل 25، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی لرستان در راستای طرح‌های توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برای کنترل رسوب فرسایش خاک، روان آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، احیای قنوات چشمه‌ها، مدیریت پایدار منابع آبی، حفظ آب و خاک، احیای حوزه‌ها با مشارکت مردم و ذی‌نفعان در حوضه‌های آبخیزداری مقابله با تهدیدات (خشکسالی و ترسالی) و معضلات اجتماعی، همچنین توانمندسازی حوزه‌نشینان در جنگل و مرتع اقدامات خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: برای انجام عملیات آبخیزداری در ۷۳ هزار هکتار اعتباری معادل ۱۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

او بیان کرد: با وجود برخی مشکلات از جمله تخصیص نیافتن اعتبار لازم، کافی و به‌موقع برای انجام مطالعات تفصیلی اجرایی و در نتیجه اجرای عملیات آبخیزداری برای تحت پوشش قرار دادن عرصه‌های ملی واجد شرایط که یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است، در شش ماه اول امسال ۳۴ هزار و ۴۲۹ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است.

میرزایی گفت: مجموع اعتبارات ابلاغی ملی برای انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان ۲۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات استانی ۹۸۸ میلیارد ریال بوده است.

پایان خبر گیل 25

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام بیش از ۳۴ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام بیش از ۳۴ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان"، کلیک کنید.