بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پراید، پژو، سمند، شاهین و کوییک + جدول

به گزارش خبرگزاری گیل 25، آن‌طور که فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ قیمت خودروهای داخلی از یک ماه گذشته ثابت مانده است و رکود در بازار وجود دارد.

بنا به گفته اسد کرمی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت خودروهای داخلی از یک ماه گذشته ثابت مانده است و رکود در بازار وجود دارد.

وی درباره بازار خودرو عنوان می‌کند: نظر ما این بود که قیمت‌های بازار آزاد با قیمت دولتی نزدیک شود، اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است؛ ضمن اینکه این موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارجاع داده‌ایم.

وی تصریح می‌کند: به دلیل مابه‌التفاوت قیمت خودروهای آزاد و کارخانه‌ای مردم سعی می‌کنند به هر شکلی شده در قرعه‌کشی‌ها شرکت و این‌گونه خودرو تهیه کنند، اما اگر قیمت‌ها در بازار آزاد و نرخ‌های کارخانه‌تی یکی باشد، دیگر این هیجانات وجود نخواهد داشت و قیمت‌ها ثابت می‌ماند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه در نهایت قیمت خودروهای داخلی ثابت مانده است، می‌گوید: با این‌که نرخ دلار روند افزایشی داشته اما بازار خودروهای داخلی ثابت و در رکود مانده است، همچنین قیمت خودروهای خارجی با سرعت بخشی به واردات افت کرده است.

وی پیش‌بینی می‌کند: قیمت خودروهای داخلی با شرایط فعلی، روال قبلی خود را دنبال کرده و ثابت بماند.

کرمی همچنین درباره خودروهای خارجی می‌گوید: خودروهای وارداتی با آپشن‌ها و امکانات جدید دارای کیفیت بالایی هستند که همین مساله منجر به رقابت شده و قیمت‌ها با ریزش مواجه شده است.

این مقام صنفی می‌افزاید: به دلیل کیفیت بالا و آپشن‌های خودروهای وارداتی که همتراز قیمت خودروهای داخلی است، مردم چنانچه توانش را داشته باشند حتما از این وارداتی‌ها خرید می‌کنند، ضمن اینکه این خودروها با قیمت‌های مناسب در بازار عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به افزایش سرعت واردات خودرو به کشور، متذکر می‌شود: هر قدر خودروها در بازار بیشتر عرضه می‌شود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
 

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۴۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۲۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

در این میان، پژو ۲۰۷ TU۳ مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو  ۶۵۰ تومان قیمت خورد. پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۳ هم ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. از سوی دیگر، پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۷۲۰ میلیون تومان رسید.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان رسید. تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۵۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود ۹۹۰ میلیون تومان تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم ۹۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. دنا پلاس EF۷ اتوماتیک نیز ۹۳۵ میلیون تومان قیمت خورد.

اما راناپلاس مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، ۶۴۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ هم ۶۲۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ ۷۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم  در بازار خودرو ۸۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم به قیمت ۴۳۵ میلیون تومان به فروش رفت.

وضعیت بازار خودرو «پیچیده» شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، دنا، تارا و کوییک + جدول

۲۲۳۲۲۵

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پراید، پژو، سمند، شاهین و کوییک + جدول" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پراید، پژو، سمند، شاهین و کوییک + جدول"، کلیک کنید.