بازداشت نظامی سابق انگلیس در دوبی به اتهام جاسوسی

بازداشت نظامی سابق انگلیس در دوبی به اتهام جاسوسی

روزنامه انگلیسی گزارش داد «مت کروچر» تفنگدار سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس که در عراق و افغانستان خدمت کرده، به مدت هفت ماه است به اتهام جاسوسی در دوبی در بازداشت به سر می برد.

به گزارش گیل 25، این افسر سابق 40 ساله که از قضا بالاترین مدال نظامی انگلیس را هم دارد، در سال 2008 در افغانستان خدمت کرد و در نوامبر در دوبی به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، وی به دسترسی عمدی و غیرقانونی به شبکه مخابراتی متهم و پس از ضبط پاسپورتش از خروج از امارات منع شد.

کروچر که اکنون یک مشاور امنیتی مستقر در خارج از انگلیس است، به دلیل ارتباطش با وزارت دفاع این کشور مورد بازجویی قرار گرفت، اما جزییات دیگری در رابطه با اتهام جاسوسی ارایه نشده است.

خانواده او گفتند که آنها با «استرس شدید» روبرو هستند و اتهامات را «ساختگی و مضحک» توصیف کردند.

خانواده کروچر همچنین گفتند: «ما نمی دانیم چرا رسیدگی به این پرونده اینقدر طول می کشد. پرونده ای که ما معتقدیم ساختگی و مضحک است.»

کروچر در زمان خدمتش در افغانستان خود را روی یک نارنجک طالبان انداخت تا اطرافیانش را نجات دهد و به همین دلیل به او نشان «صلیب جورج» بالاترین نشان نظامی انگلیس اهدا شد. وی همچنین از 2014 تا 2021 در دوبی زندگی کرده و با مقام های این شهر درباره مسایل مربوط به امور امنیتی همکاری داشته است.

در واکنش به بازداشت کروچر، یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه انگلیس گفت: «ما از یک مرد انگلیسی در دوبی حمایت می کنیم و با مقام های محلی در ارتباطیم.»

پایان خبر گیل 25

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازداشت نظامی سابق انگلیس در دوبی به اتهام جاسوسی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازداشت نظامی سابق انگلیس در دوبی به اتهام جاسوسی"، کلیک کنید.