
محسن هرمزی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری گیل 25 با اشاره به وضعیت بحرانی حمل ونقل عمومی در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری بیان کرد: در این دوره با مجموعه ای از چالش ها شامل فرسودگی ناوگان کمبود زیرساخت ها ترافیک سنگین آلودگی هوا و نبود هماهنگی بین دستگاهی مواجه بودیم که نتیجه سال ها بی توجهی و عدم سرمایه گذاری در این حوزه بود.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ناوگان اتوبوسرانی و مترو فرسوده و از رده خارج شده بودند افزود: این ناوگان نه تنها پاسخگوی نیاز روزافزون شهروندان نبود بلکه خود به بخشی از بحران آلودگی و نارضایتی عمومی تبدیل شده بود. زیرساخت های حمل ونقل نیز توان پاسخگویی به نیازهای شهری را نداشتند؛ از خطوط توسعه نیافته مترو گرفته تا بزرگراه ها و معابری که ظرفیت آن ها سال ها پیش تکمیل شده بود.
هرمزی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی را یکی از اولویت های اصلی این دوره دانست و گفت: می دانستیم بدون یک ناوگان مدرن و کارآمد نمی توانیم با بحران ترافیک و آلودگی مقابله کنیم. بر همین اساس با پیگیری های مستمر و جذب سرمایه گذاری لازم بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شد. همچنین ۱۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شد که بخشی از آن ها شامل تاکسی های برقی است.
وی با اشاره به نقش مهم این ناوگان جدید در کاهش آلودگی و ارتقا کیفیت خدمات افزود: این خودروها با امکانات رفاهی به روز تجربه بهتری را برای شهروندان رقم زده اند. علاوه بر این با تعمیرات اساسی و بازسازی اتوبوس ها و واگن های مترو عمر مفید بسیاری از وسایل نقلیه افزایش یافته و بهره وری ناوگان به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است.
معاون شهردار تهران همچنین از توسعه زیرساخت ها به عنوان یکی از پایه های مهم بهبود حمل ونقل یاد کرد و گفت: احداث خطوط جدید مترو توسعه پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه و ارتقا معابر شهری از جمله اقدامات مؤثر در این بخش بوده اند.
وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای جایگزین و بهبود نقاط پرتردد به کاهش گره های ترافیکی و روان سازی عبور و مرور کمک کرده است. همچنین توسعه پارکینگ ها به ویژه در مناطق پرتردد از جمله گام هایی بوده که با هدف جلوگیری از پارک حاشیه ای و کاهش بار ترافیکی برداشته شده است.
هرمزی در پایان با اشاره به نتایج حاصل شده در این دوره عملکرد معاونت حمل ونقل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچند هنوز با وضعیت ایده آل فاصله داریم اما اقدامات انجام شده زمینه ساز تحولی پایدار در حوزه حمل ونقل است. با ادامه مسیر نوسازی توسعه و بهره گیری از فناوری های نوین می توانیم به شهری با حمل ونقل کارآمد پاک و پاسخگو به نیاز شهروندان دست یابیم.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحول در حمل و نقل عمومی تهران؛ ورود ۱۵۰۰ اتوبوس و نوسازی ۱۱ هزار تاکسی – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحول در حمل و نقل عمومی تهران؛ ورود ۱۵۰۰ اتوبوس و نوسازی ۱۱ هزار تاکسی – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.