جزییات ثبت نام انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال 1402 اعلام شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

جزییات ثبت نام انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال 1402 اعلام شد - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیل 25، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده 3 قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از متقاضیان دفتریاری که مطابق ماده 10 آیین نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی از طرف سردفتران معرفی شده اند آزمون کتبی و اختبار، دفتریاری بعمل آورد.

متقاضیان واجد شرایط می توانند از روز چهارشنبه 18 بهمن تا روز سه شنبه 24 بهمن 1402 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبان در زمان ثبت نام باید واجد شرایط زیر باشند:

1 – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2 -اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

3 -داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دایم از خدمت سربازی در زمان ثبت نام (برای آقایان).

4 -نداشتن سابقه محکومیت و سوءپیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

5 -نداشتن محکومیت انفصال دایم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

6 -سلامتی، تندرستی و توانایی های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور دفتریاری به تشخیص پزشکی قانونی.

7-عدم اعتیاد به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روانگردان ها.

8 -عدم اشتغال به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانکها یا موسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی.

9 -مطابق ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی سن دفتریاران در بدو اشتغال نباید کمتر از بیست سال و بیشتر از پنجاه سال باشد.

ایثارگران مشمول بند چ ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف هستند.

10 -داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر.

تذکر مهّم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیستند.

مواد امتحانی:

1 -قانون و آییننامه ثبت اسناد و املاک (ضریب 3)
2 -قانون مدنی (ضریب 3)
3 -قانون و آییننامه دفاتر اسناد رسمی (ضریب 3)
4 -احکام اسلامی (ضریب 2)
5 -ادبیات فارسی (ضریب 2)
6-اطلاعات عمومی و هوش (ضریب 1)

مدارک مورد نیاز ثبت نام:

1 – تکمیل تقاضانامه اینترنتی.

2 – پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ 2 میلیون و 800 هزار ریال بصورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

3 – فایل عکس اسکن شده: متقاضی باید یک قطعه عکس خود را با مشخصات زیر اسکن کرده و فایل آن را برای
ثبت نام اینترنتی آماده کند.

عکس 4 × 3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)

عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300 × 200 باشد.

تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر گیل 25، منگنه و هرگونه لکه باشد.

حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.

حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

تا حد امکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره 1 : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره 2 : درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام متقاضی باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می شود.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا عکس متقاضی دیگری به جای عکس فرد الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

نحوه ثبت نام:

کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از 18 تا 24 بهمن 1402 به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون و با وارد کردن کد ملی و سریال خریداری شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کدرهگیری ارایه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند.

ضمناً یادآور می شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی است و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند. ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 280 هزار تومان را به صورت الکترونیکی از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام کنند.

لازم به توضیح است افرادی مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرایط
آنها را برای شرکت در آزمون تایید کرده و اطلاعات آنها برای امکان ثبت نام در این آزمون به سازمان سنجش
آموزش کشور ارسال کرده است.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 15 اسفند 1402 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان
سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

آزمون در روز عصر جمعه 18 اسفند 1402 منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی، حداکثر ظرف 40 روز پس از برگزاری آزمون در درگاه سازمان سنجش اعلام خواهد شد و به مدت 20 روز قابل دسترسی خواهد بود.

تذکرات مهم:

1 -ایثارگران: (جانبازان حداقل 10 درصد)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش
ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود.

مشمولین این بند ضروری است تا قبل از برگزاری آزمون حسب مورد گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع
ذیصلاح (معاونت منابع انسانی کل وزارت دفاع و پشتیبانی، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت نیروی انسانی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت منابع انسانی کل نیروی انتظامی، معاونت منابع انسانی کل ارتش، معاونت سرمایه انسانی کل سازمان بسیج مستضعفین، مرکز عملیات و خدمات نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران) اخذ کنند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج کنند. در غیر اینصورت سازمان سنجش آموزش کشور هیچگونه مسوولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

ثبت نام، شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند.

پذیرش نهایی بعد از انجام اختبار، گزینش با احراز صلاحیت داوطلب برای تصدی دفتریاری مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن موردی خلاف اظهارات و مدارک ارسالی داوطلبان احراز شود، پذیرفته شده حذف و در صورت صدور ابلاغ، لغو خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییات ثبت نام انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال 1402 اعلام شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییات ثبت نام انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال 1402 اعلام شد – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.