«عبدالله کریمی» گزینه جدید و جدی وزارتخانه بهداشت

گیل 25 گزارش ‌می‌دهد؛

«عبدالله کریمی» گزینه جدید و جدی وزارتخانه بهداشت

کریمی که شانس ظفرقندی را به مراتب کم کرده است می تواند گزینه جدی برای تصدی صندلی وزارات‌خانه بهداشت باشد. 

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری گیل 25؛ در چند روز گذشته نام جدیدی به لیست افرادی که مسعود پزشکیان به عنوان گزینه‌های وزارت بهداشت اعلام کرده بود اضافه شده است. این نام که شانس ظفرقندی را به مراتب کم کرده است می تواند گزینه جدی برای تصدی صندلی وزارات‌خانه بهداشت باشد. 

عبدالله کریمی متولد شبستر تبریز و فارغ التحصیل پزشکی در مدرک دکتری پزشکی عمومی  خود را در سال ۱۳۶۶ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز اخذ نمود و در سال ۱۳۷۰ در همین دانشگاه موفق به اخذ تخصص اطفال گردید. همچنین کریمی در سال ۱۳۷۳ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز  فوق تخصص عفونی اطفال خود را دریافت کرده است.

کریمی تا سال ۱۳۸۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود، اما بعد از انتقال به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت آموزشی – پژوهشی و درمانی شد.

وی طی سال ۱۳۸۲ به درجه استادی ارتقاء یافت و در سال ۱۳۸۳ مرکز تحقیقات عفونی بیمارستان آموزشی -پژوهشی مفید پایه گذاری کرد که نقطه عطفی در کارنامه شغلی وی  است. همچنین سایر مراکز تحقیقاتی در این بیمارستان تأسیس شد که مسئولیت پژوهشکده سلامت کودکان به عنوان اولین پژوهشکده کودکان ایران از سال ۱۳۹۵ بر عهده کریمی است.  

سوابق اجرائی:

🔸قائم مقام پژوهشی دانشکده علوم پزشکی شیراز ۷۰-۷۱
🔸معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۷۳-۷۶
🔸سرپرست دانشگاه، شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۷۸-۷۹
🔸معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۷۹-۸۴
🔸ریاست مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (از سال ۸۴ تاکنون
🔸ریاست بخش عفونی بیمارستان مفید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (از سال ۸۲ تاکنون
🔸عضو هیات بورد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۷۹ تاکنون
🔸عضو کمیته اخالق، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۸۴-۸۹
🔸عضو کمیته EPI، وزارت متبوع از سال ۸۵ تاکنون
🔸مدیر مسئول و عضو هیات تحریریه مجله میکروب شناسی و مجله بیماری‌های عفون‌ی و گرمسیری و مجله طب وتزکیه ۸۵-۸۸
🔸مشاور و عضو منتخب وزیر بهداشت در شورای آموزش پزشکی و تخصصی ۹۲-۹۳
🔸مدیر مسئول ژورنال Diseases Infectious Pediatric of Archive مرکز تحقیقات عفونی اطفال از سال ۹۲ تاکنون
🔸ریاست کمیته  National Certification Committee  از سال ۹۲ تاکنون 
🔸رئیس پژوهشکده سالمت کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۹۴ تاکنون
🔸مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید  بهشتی ۹۵-۹۷
🔸عضو کمیته Group Advisory Technical Regional در منطقه خاور میانه (WHO) از سال ۹۶ تاکنون

کریمی علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، آموزشی، پژوهشی و علمی در ادوار مختلف به نگارش کتاب‌هایی در زمینه پزشکی کودکان، فناوری‌های جدید، ترجمه مقالات علمی روز دنیا پرداخته است که از جمله آثار ایشان می‌توان به کتاب رمز گشایی حکیمانه کودکان در مورد اخلاق پزشکی، مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)، کارآفرینان چگونه می‌اندیشند، زندانی تحریف، فرهیختگی و آزادگی اشاره کرد.

وی همچنین نویسنده اصلی کتاب لشمانیای احشانی به زبان انگلیسی، یادگیری آسان آمار و اپیدیمیولوژی در پزشکی، تفسیر آسان اختلالات اسید باز و کار با دستگاه‌های تهویه مصنوعی، به کودک بیمار چطور کمک کنیم، راهنمای تجویز مناسب دارو‌های آنتی میکروبیکال، کتاب آبی واکسیناسیون، الگوریتم ۱۱۰ بیماری شایع و مهم در کودکان است و کتاب راهنمای کاربرد ایمیونوگلوبولین وریدی را با یاری اندک بعضی از همکاران نگاشته است.

کریمی برای مدت ۵ سال از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ عضو کمیته منطقه مدیترانه شرقی و ۲۰ سال است که عضو کمیته ایمن سازی کشوری هستند، همچنین از ۱۲ سال قبل تا حال مسئولیت کمیته تایید ریشه کنی فلج اطفال در کشوررا بر عهده دارند علاوه‌بر آن از سال ۱۳۸۸ دبیر هیأت بورد فوق تخصصی عفونی کودکان و از سال ۱۳۸۰ تا همان سال عضو بورد تخصصی کودکان کشور می‌باشن که این میزان فعالیت نشان از اشراف وی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور دارد.

از دیگر فعالیت‌های علمی کریمی انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله در زمینه بیماری‌های کودکان بخصوص بیماری‌های عفونی کودکان در مجلات انگلیسی زبان است.

بخشی از دیدگاه کریمی

وی در مصاحبه‌ای، علم پزشکی را اینچنین تعریف می‌کند: حرفه‌ای علمی و هنری که با حکمت عجین است و هرکه علم و دانش کافی ندارد با هنر پزشکی نامحرم است و اگر اخلاق مدار نباشد در جهان پزشکی راهی ندارد.

کریمی همچنین در این مصاحبه پزشکان را افرادی دردمند و زحمت‌کش می‌داند که شمع وجودشان می‌سوزد و عمرشان به پایان می‌رسد تا از درد بیماران بکاهند و می‌گوید‌: پزشکان اطفال در سطحی از عاطفه و احساس هستند که می‌توانند با کودکان معصوم ارتباط برقرار کرده و آنها را معالجه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«عبدالله کریمی» گزینه جدید و جدی وزارتخانه بهداشت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«عبدالله کریمی» گزینه جدید و جدی وزارتخانه بهداشت"، کلیک کنید.