نقاط حادثه خیز البرز شناسایی شود/ ضرورت پیش بینی سوخت جایگزین – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

نقاط حادثه خیز البرز شناسایی شود/ ضرورت پیش بینی سوخت جایگزین - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری گیل 25، مجتبی عبداللهی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و نظارتی برای مقابله با حوادث و بحران‌ها گفت: با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقایع و حوادث طبیعی همچون سیل و سیلاب و زلزله، باید نقاط حادثه خیز استان شناسایی و برای مدیریت مخاطرات برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در صورت شناسایی صحیح مخاطرات و نقاط حادثه خیز البرز و پیش بینی لازم برای رفع آنها در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه می‌شویم، به روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره و مطرح کرد: فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی در حال فعالیت هستند، از این رو باید با مدیریت صحیح در بخش‌های خدماتی، نهایت تلاش خود را برای تأمین آب، برق و گاز آنها به کار گیریم تا در مواقع خاص، از امکانات محروم نباشند.

استاندار البرز با بیان اینکه با توجه به برودت هوا و با هدف مدیریت مصرف سوخت، پیش بینی سوخت جایگزین باید از اکنون انجام شود، اظهار کرد: تأمین سوخت دوم و جایگزین برای بیمارستان‌ها ضرورت دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ و سناریوی بحران برای انواع حوادث تهیه و بر مبنای فرضیات مطروحه پیش بینی‌های لازم انجام شود. با برگزاری مانورهای مختلف با توجه به احتمال حوادث و بحران‌ها، آمادگی استان برای مدیریت بحران‌ها افزایش می‌یابد.

عبداللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام مسائل استان در قالب یک سند تهیه و تدوین شده باید مدیران با شناسایی موضوعات حوزه خود، در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند. شهرداران استان البرز بر ارتقای زیرساخت‌های عمرانی شهرها با محوریت محله‌های کمتر برخوردار متمرکز شوند. تاب آوری شهرها در بحران‌ها باید افزایش یابد، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد حوضچه‌های ذخیره و تصفیه خانه‌هایی محلی با قابلیت بازچرخانی آب از جمله این اقدامات است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ساخت سوله‌های چند منظوره ورزشی در محله‌ها علاوه بر تقویت سرانه‌های این بخش و ایجاد بسترهای نشاط و شادابی مردم، در مواقع بحران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. گروه‌های دوام در تمامی محله‌های استان تشکیل شود و برای مواقع بحران با آموزش و اطلاعات دقیق از محله آماده باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقاط حادثه خیز البرز شناسایی شود/ ضرورت پیش بینی سوخت جایگزین – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقاط حادثه خیز البرز شناسایی شود/ ضرورت پیش بینی سوخت جایگزین – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.