نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop P

معرفی جارو شارژی و رباتیک شیائومی مدل Map P

شیائومی، یکی از برندهای مطرح این روزها که به تولید محصولات باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه شهرت دارد، هنوز عرصه را در زمینه تولید لوازم خانگی رها نکرده است. این برند خوش نام در تولید جارو شارژی دستی دارد و در ادامه این مقاله به بررسی جارو شارژی ربات شیائومی Mi Robot Mop P Smart این برند می پردازیم. قدرت مکش موتور این دستگاه 2100 پاسکال می باشد و به لطف این قدرت موتور قادر خواهد بود کثیفی ها را حتی از ظریف ترین ترک ها و نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است پاک کند. دارای فیلتر هپا پنج لایه برای از بین بردن کامل آلودگی و ذرات گرد و غبار. این دستگاه دارای طراحی بی سیم، سبک و دیسک مانند است. بر روی دستگاه دکمه بازگشت به داک جهت شارژ و دکمه روشن/خاموش و زیر درب دستگاه محفظه زباله و مخزن آب تعبیه شده است. در زیر دستگاه دو چرخ پلاستیکی وجود دارد که به لطف آنها ربات به راحتی از موانع 2 سانتی متری عبور می کند. همچنین پد تی کش در زیر محصول نصب می شود و در جهت مخالف از برس کناری برای هدایت سطل زباله به برس اصلی و مسیر مکش جارو استفاده می شود. ناگفته نماند که به غیر از سنسور حرکت LDS این سوییپر، بقیه قسمت های بدنه عاری از هرگونه برآمدگی است. 12 حسگر مادون قرمز مختلف مانند سنسور دیوار مجازی یا سنسور تشخیص اشیا، لبه و شکاف در اطراف دستگاه تعبیه شده است تا نقشه مجازی دقیق و کاملی از خانه بر اساس مسیرهای طی شده تولید کند و به رفتگر اجازه می دهد فقط در فاصله دور حرکت کند. فاصله 10 میلی متری از موانع لازم به ذکر است که محفظه سطل زباله این جارو 550 میلی لیتر گنجایش دارد بنابراین نیازی به تخلیه روزانه آن ندارید. ربات شارژی هوشمند شیائومی Mi Robot Vacuum Mop P دارای باتری لیتیومی با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت است که پس از شارژ کامل به شما فرصت استفاده از 45 تا 150 دقیقه را می دهد و در این مدت قادر خواهید بود یک دستگاه بزرگ را به طور کامل تمیز کنید. ناحیه این دستگاه به لطف فناوری کامپوزیت دارای لایه های بی صدا می باشد. در نتیجه می توانید در هر زمانی از شبانه روز با خیال راحت و با نویز بسیار کم (کمتر از 70 دسی بل) از آن استفاده کنید.

مشخصات کلی ربات جاروبرقی شیائومی می شیائومی چیست؟

طراحی ساده و بادوام

در نگاه اول ویژگی که خودنمایی می کند طراحی ساده و پرکاربرد این محصول در دو رنگ سفید و مشکی است که تقریباً با هر دکوراسیونی قابل ترکیب است. این ربات جاروبرقی گرد دارای وزن 3.6 کیلوگرم و قطر و ارتفاع 94.5 در 350 میلی متر می باشد. از پلاستیک ABS (اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن) ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر حلال ها و ضربه های احتمالی دارد.

این اندازه باعث می شود که بدون تداخل و اشغال فضای خاصی در گوشه ای قرار گیرد و در صورت لزوم بتواند به سرعت خانه، اداره و … را تمیز کند. روی درب 2 دکمه برای روشن/خاموش و بازگشت به حوض برای شارژ وجود دارد و زیر درب یک محفظه زباله و یک مخزن آب وجود دارد. برای عبور آسان موانع 2 سانتی متری زیر دستگاه دو چرخ پلاستیکی تعبیه شده است. یک پد T شکل نیز در زیر محصول تعبیه شده است و به موازات آن از یک برس سه پره برای هدایت ضایعات به برس اصلی و کانال مکش جارو استفاده می شود.

مدیریت هوشمند از طریق نرم افزار ویژه

می توانید با اسکن QR CODE در دفترچه راهنما، برنامه Mi Home یا Xiaomi Home را دانلود کنید یا برنامه های دانلودی مانند Google Play و App Store را توصیه کنید. از طریق این نرم افزار، گوشی هوشمند خود را به وای فای داخلی 1.2 گیگاهرتز جاروبرقی رباتیک شیائومی Mop P متصل کرده و آن را به عنوان یک کنترل از راه دور کار کنید. به عنوان مثال، می توانید مناطقی را که نیاز به تمیز کردن دارند از روی نقشه انتخاب کنید تا دستگاه تمیزکننده در زمان مشخصی آن منطقه را به طور خودکار تمیز کند یا از طریق دستیار صوتی تمام عملکردهای آن را کنترل کنید.

چگونه کار می کند

به لطف وجود تراشه R16-J، 12 سنسور مادون قرمز و الگوریتم SLAM، این محصول عملکرد کاملاً هوشمندی مانند اسکن محیطی، ترسیم نقشه فرضی، اندازه‌گیری ارتفاع و … را نشان می‌دهد که ما می‌پردازیم.

مجهز به تراشه R16-J

Mop P مجهز به چیپست R16-J است که مخزن و پمپ آب را به صورت هوشمند کنترل می کند و خروجی آب را تنظیم می کند تا فشار کافی برای جلوگیری از گرفتگی و انتقال رطوبت لازم به T-pad ایجاد شود. تراشه موجود در جارو می تواند میزان آب باقی مانده در مخزن را حس کند، بنابراین شما هرگز مجبور نیستید کف را بدون آب تمیز کنید.

ترسیم نقشه فرضی بر اساس الگوریتم SLAM

ربات جاروبرقی Mop P مجهز به یکی از جدیدترین نسخه های پردازنده Cortex-A7 است و با استفاده از 4 هسته گرافیکی Mali 400، تصاویر دریافتی را با بیشترین قدرت پردازش کرده و از محیط منزل شما مطابق با SLAM (محلی سازی و نمایش) نمایش می دهد. نقشه برداری) الگوریتم (نقشه برداری همزمان) به صورت هوشمند نقشه برداری می کند.

ترسیم این نقشه فرضی از روی دستگاه، نظافت مورد نظر شما و کاملا دقیق، شناسایی و نامگذاری هر قسمت از خانه را انجام می دهد. از سوی دیگر، الگوریتم اسلم به سوییپر اجازه می دهد تا مسیر بازگشت به ایستگاه شارژ را تشخیص دهد.

مجهز به دوازده سنسور

یکی از ویژگی های کلیدی این محصول ارتقاء سنسور به نسل جدید سنسورهای سیستم تشخیص لیزری (LDS) است. برد نظارت موثر این سنسورها تا 8 متر می رسد و با سرعت بالا می توانند 6 بار در ثانیه محیط را به صورت 360 درجه اسکن کنند و نقشه فرضی منزل یا محل کار شما را ترسیم کنند.

در مجموع 12 حسگر مادون قرمز مختلف مانند سنسور رادار اولتراسونیک، سنسور سنگ، ژیروسکوپ، شتاب سنج، نقاشی دیوار مجازی، تشخیص اشیا، ضد سقوط و غیره. در اطراف دستگاه پردازش می شوند و بر اساس آنها اجازه سقوط از ارتفاع، برخورد با موانع و عبور از زیر سقف هایی با ارتفاع کمتر از 10 سانتی متر را نمی دهد .

قدرت و ظرفیت

مهم ترین عامل در انتخاب جاروبرقی قدرت مکش و ظرفیت مخزن آن است. زیرا کیفیت و کمیت نظافت محیط به این دو عامل دستگاه بستگی دارد. قدرت مکش Mi Robot Vacuum-Mop P برابر با 2100 پاسکال است و به لطف فیلتر HEPA هیچ فرصتی برای باقی ماندن کوچکترین گرد و غبار باقی نمی گذارد.

این دستگاه می تواند در سه حالت محیط را برای شما تمیز کند; بنابراین از مخزن 300 میلی‌لیتری برای جارو کردن، یک مخزن آب 200 میلی‌لیتری برای شستشوی کف و یک مخزن 550 میلی‌لیتری برای جارو کردن و شستن همزمان کف استفاده می‌کند. این جاروبرقی به طور خودکار سطح فرش را تشخیص داده و از مکش قوی تری برای فرش استفاده می کند و پس از خروج از فرش به سطح مکش قبلی باز می گردد تا فشار زیادی به موتور وارد نشود.

فیلتر هپا

هپا (High Efficiency Particulate Air) نوعی فیلتر برای حذف ذرات موجود در هوا است. این فیلتر در تجهیزات پزشکی، صنعت خودرو، دستگاه های تهویه و … کاربرد فراوانی دارد. و ذرات بزرگتر از 0.3 میکرومتر را از هوا فیلتر می کند. این فیلتر از الیاف پشم شیشه در هم تنیده با قطر حدود 0.5 تا 2 میکرومتر ساخته شده است.

به زبان ساده می توان گفت که وقتی صحبت از پاکسازی ذرات میکرونی می شود، نام HEPA به چشم می خورد و نتایج آزمایش نشان می دهد که بدون استفاده از آن نمی توان به پاکیزگی مطلوب در محیط دست یافت. زیرا استفاده از این فیلتر هوای خروجی از جارو را بدون گرد و غبار می کند. با توجه به اهمیت این موضوع، شیائومی در جاروبرقی های رباتیک خود از فیلتر HEPA استفاده می کند تا هیچ ذره ای از آلودگی روی سطوح باقی نماند.

مدت زمان باتری و شارژ

باتری لیتیوم یونی این محصول دارای ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت است که در صورت شارژ کامل به راحتی می تواند 3 ساعت استفاده مداوم را دوام بیاورد و حداقل 180 متر مربع را برای شما تمیز کند.

شارژ هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های جذاب Mi Robot Vacuum-Mop P، عملکرد کاملاً هوشمند پایان کار و کاهش شارژ است. پس از تمیز کردن مجدداً به ایستگاه شارژ باز می شود و فرآیند شارژ به صورت خودکار انجام می شود و زمانی که قدرت باتری زیر 20٪ باشد به طور خودکار به ایستگاه شارژ باز می گردد و تا 80 درصد شارژ می شود. کارهای ناتمام ادامه دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop P" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop P"، کلیک کنید.