نقد و بررسی دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H

معرفی Mi Air Purifier 3H

هوای آلوده، ویروس های عفونی و آلرژی های فصلی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان تبدیل شده است. بی شک علت اصلی تداوم و افزایش شیوع این گونه بیماری ها انسان است; زیرا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، ویروس را به صورت زنجیره ای به یکدیگر منتقل می کنند. هر چقدر هم که به نظافت و نظافت اهمیت دهید، باز هم احتمال ابتلا به بیماری های عفونی وجود دارد. زیرا ویروس در هوا پراکنده است و می تواند از طریق تنفس وارد بدن شود.

موثرترین و خوب ترین راه برای محافظت در برابر بیماری های ویروسی تهویه اتاق با دستگاه تصفیه هوا است. اگر می خواهید از سلامت خانواده خود در برابر آلودگی هوا، ویروس های عفونی و آلرژی های فصلی محافظت کنید، Mi Air Purifier 3H انتخابی بسیار مفید و کارآمد برای شما خواهد بود.

فیلترها

  • فیلتر اصلی: برای از بین بردن مو، گرد و غبار و ذرات درشت
  • فیلتر هپا: 99.98 درصد از باکتری ها، دود سیگار، ویروس ها، شپش و موهای حیوانات خانگی و هرگونه آلرژن را با قطر 0.3 میکرون از هوا حذف می کند.
  • فیلتر کربن: جذب ترکیبات آلی و سایر گازهای سمی و حذف فرمالدئید از هوا تا 60 متر مربع.

مشخصات کلی دستگاه تصفیه هوای شیائومی Mi مدل 3H چیست؟

طراحی

فرمت 240*240*520 میلی متری این دستگاه به شکل مکعب مستطیل زیبا و ساده متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی شده است. از طرفی وزن 4.8 کیلوگرمی آن به راحتی قابل حمل است. یعنی می توانید این وسیله را در دفتر کار، اتاق خواب یا در اتاق پذیرایی منزل خود قرار دهید و نفس راحتی بکشید.

بدنه این محصول از مواد پلاستیکی ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش، حلال ها و هرگونه آسیب احتمالی دارد.

نمایش

Mi Air Purifier 3H همچنان از نمایشگر دایره‌ای OLED نسل قبلی استفاده می‌کند که می‌تواند داده‌های هوای داخل ساختمان (دما، رطوبت، مقدار فعلی PM2.5)، وضعیت کار، وضعیت اتصال به شبکه و سایر اطلاعات را نمایش دهد. تفاوت این است که در این نسخه دکمه های بالای بدنه در نمایشگر OLED ادغام شده اند. این دکمه ها توسط حلقه های نور قابل تبدیل سه رنگ احاطه شده اند که کیفیت هوای داخل خانه را منعکس می کنند.

این نمایشگر به صورت دیجیتالی میزان ذرات PM2.5 در محیط، دمای هوا، رطوبت هوا و … را نشان می دهد. این ذرات که قطری معادل 2.5 میکرون یا کمتر دارند، به قدری کوچک (100 برابر کوچکتر از قطر موی انسان) هستند که می توانند حتی به کوچکترین راه های هوایی ریه ها نفوذ کنند.

داخل این صفحه یک حلقه نشانگر وجود دارد که وقتی شاخص ذرات PM2.5 بالای 150 باشد قرمز می شود و هشدار می دهد که کیفیت هوا ناسالم است. زمانی که این شاخص بین 75 تا 150 باشد، نشانگر به رنگ نارنجی در می آید که نشان دهنده وجود آلودگی در هوا است، اما اگر کمتر از 75 باشد، سبز می شود که نشان می دهد کیفیت هوای محیط بسیار مطلوب است.

چگونه کار می کند

سنسور بسیار حساس و دقیق Mi Air Purifier 3H می تواند با درک ذرات گرد و غبار به اندازه 3 نانومتر و فعال کردن دستگاه برای حذف آن، به سرعت آلودگی هوا را تشخیص دهد. این محصول قابلیت جذب هوای محیط را از چهار طرف و 360 درجه دارد و از بالا اجرا می کند. این باعث می شود که حجم هوای 380 متر مکعب در ساعت CADR به خوبی تصفیه شود. البته بهترین حالت برای این دستگاه قرار دادن آن در محیطی تا 126 متر مربع است تا کارایی فوق العاده آن را به شما نشان دهد و در عرض یک ساعت هوا را برای تنفس شما کاملا تمیز و تصفیه کند.

CADR

هوای تازه در واحد زمان
این به معنای خروجی هوای تازه در واحد زمان است که به آن نرخ عرضه هوای تازه می گویند. این عبارت یک شاخص بر حسب فوت مکعب در دقیقه است که میزان هوای خروجی را نشان می دهد که همه آلاینده های مورد نظر از آن حذف شده اند. این شاخص توسط انجمن آمریکایی تولیدکنندگان لوازم خانگی (AHAM) تهیه شده است. شاخص نرخ تحویل هوای تازه به مشتریان کمک می کند تا عملکرد یک دستگاه تصفیه هوا را ارزیابی کنند.

فیلتر کنید

شرکت شیائومی در ساختار Mi Air Purifier Pro 3H از سه لایه فیلتر استفاده کرده است که نسبت به مدل های قبلی عملکرد فوق العاده ای دارد. لایه اول برای از بین بردن مو، گرد و غبار و اجسام بزرگ است. لایه دوم شامل یک فیلتر HEPA ممتاز است که 99.98 درصد باکتری ها، دود سیگار، ویروس ها، شپش ها و موهای حیوانات خانگی و انواع آلرژن ها را تا قطر 0.3 میکرون از هوا حذف می کند. این لایه در برابر ذرات ریز 0.1 میکرون نیز موثر است اما لایه سوم از کربن فعال ساخته شده و ترکیبات آلی و سایر گازهای سمی را جذب کرده و فرمالدئید را تا 60 متر مربع از هوا خارج می کند. این گاز با بوی تند یکی از رایج ترین آلاینده های ساختمانی است و بسیار سرطان زا است. علاوه بر این، مواد باکیفیت تشکیل دهنده این فیلتر، عمری در حدود یک سال (بسته به میزان استفاده) دارد، بنابراین برای تعویض مکرر آن نیازی به صرف هزینه اضافی ندارید.

کنترل از راه دور

می توانید با اسکن QR CODE در دفترچه راهنما، برنامه Mi Home یا Xiaomi Home را دانلود کنید یا برنامه های دانلودی مانند Google Play و App Store را توصیه کنید. از طریق این نرم افزار، گوشی هوشمند خود را به وای فای داخلی 2.4 گیگاهرتزی دستگاه تصفیه هوا Mi Purifier Pro 3H متصل کرده و آن را به عنوان یک کنترل از راه دور کار کنید. به عنوان مثال، قبل از رفتن به خانه، آن را روشن کنید تا بتوانید در لحظه ورود، هوای تمیز، تازه و تمیز تنفس کنید.

همچنین می توانید تعیین کنید که این دستگاه چه زمانی خاموش یا روشن شود یا کیفیت هوای داخل خانه خود را ببینید. همچنین می توانید سرعت تصفیه هوا را در این اپلیکیشن تغییر دهید و دما و رطوبت محیط دریافتی توسط سنسورهای دستگاه را مشاهده کنید. علاوه بر این، این دستگاه از سیستم کنترل صوتی هوشمند هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می کند.

کم مصرف و بی صدا

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه کرد میزان تولید صدا و مصرف انرژی است. زیرا احتمالاً این دستگاه تقریباً 24 ساعت شبانه روز کار می کند و اگر انتظار می رود با مصرف بیش از حد برق باعث ایجاد آلودگی صوتی و از بین رفتن آسایش و افزایش هزینه ها شود، در مدت زمان کوتاهی ناخوشایند می شود. بنابراین دستگاه تصفیه هوا Mi Air Purifier Pro 3H از طریق کابل 1.5 متری با توان ورودی 100-240 ولت 50/60 هرتز به برق متصل می شود و مصرف آن به 37 وات می رسد که تقریباً برابر با یک لامپ کم مصرف است. ED حجم صدای تولید شده از این دستگاه، بین 30 تا 45 دسی بل است. این قدرت صدا بسیار کمتر از یک مکالمه معمولی با صدای معمولی 70 دسی بل است.

نتیجه گیری و خلاصه

دستگاه تصفیه هوای هوشمند Xiaomi Air Purifier 3H نه تنها نقاط قوت پیشینیان خود را حفظ کرده است، بلکه با اعمال تغییرات کوچک اما موثر، به محصولی منحصربفرد تبدیل شده است که از موتور براشلس و قابلیت تصفیه حجم زیادی از هوای سالم و تمیز استفاده می کند. . این تصفیه کننده با توجه به قدرت و منطقه پوششی خود برای افرادی که در شهرهای شلوغ، شلوغ و آلوده زندگی می کنند مناسب است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H"، کلیک کنید.