واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو 17025

در گفت وگو با گیل 25 مطرح شد؛

واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو 17025

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: تا پایان تابستان 1403 استاندارد ISO 17025 را برای دامنه سنگ اخذ خواهیم کرد.

محمد رییسی مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گیل 25 با تشریح فعالیت ها و خدمات این آزمایشگاه اظهار کرد: سال 1401  پیاده سازی آزمایش های سنگ در این آزمایشگاه آغاز شد و سال گذشته مورد ارزیابی سامانه مرکز تایید صلاحیت ملی ایران (NACI) قرار گرفت و تا پایان تابستان 1403 استاندارد ISO 17025 را برای دامنه سنگ نیز اخذ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه سال 1398 موفق به اخذ پروانه ارایه خدمات آزمایشگاهی بتن از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان شد، اضافه کرد: آزمایشگاه سال 1399 موفق به اخذ استاندارد ISO 17025 از مرکز تایید صلاحیت ملی ایران (NACI) شده و سال 1401 به عنوان واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر مستقر شده است.

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ در تشریح فعالیت این آزمایشگاه گفت: به طور کلی هر ساختمانی که در کشور ساخته می شود، مطابق مقررات ملی ساختمان باید از بتنی که برای ساخت اسکلت آن استفاده می شود، نمونه برداری و روی آن آزمایش انجام شود که این عملیات در آزمایشگاه سنگ انجام می شود.

رییسی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر فضا و تجهیزات لازم را برای پیاده سازی کارهای آزمایشگاهی در اختیار آزمایشگاه استاندارد سنگ قرار داده و اکنون این واحد دانشگاهی به طور متوسط ماهانه 10 میلیون تومان درآمد خالص از این آزمایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه در اطراف خمینی شهر چندین شهرک صنعتی وجود دارد که همگی در زمینه تولید سنگ فعالیت می کنند، درباره برنامه های آینده آزمایشگاه استاندارد سنگ مطرح کرد: همکارشدن با سازمان ملی استاندارد، افزایش دامنه های فعالیت آزمایشگاه، اخذ پروانه ارایه خدمات آزمایشگاهی در زمینه خاک از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، افزایش پایه آزمایشگاه و تولید تجهیزات آزمایشگاهی ازجمله برنامه های آینده این آزمایشگاه خواهد بود.

مدیر واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر عنوان کرد: جلوگیری از افزایش دامنه فعالیت های آزمایشگاه، کمبود تجهیزات و مشکلات مالی ازجلمه نواقص و کمبود ها در راه تجاری سازی محصولات فناور است.

رییسی با ارایه پیشنهادی برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه ها توضیح داد: باید مشابه مراکز رشد دولتی مانند شهرک های علمی تحقیقاتی به واحد های فناور کمک مالی کنند. راه آن نیز به نظر می رسد این باشد که برای مراکز رشد بودجه جدایی در نظر گرفته شود که اگر توسط واحد ها هزینه نشود به سازمان بازگردانند.

به گزارش گیل 25، محمد رییسی دارای مدرک دکتری گرایش سازه، عضو هییت علمی دانشگاه آزاد خمینی شهر، استاد راهنمای بیش از 20 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ بیش از 20 مقاله در محلات معتبر بین المللی و بیش از 20 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی اکنون روی تولید قطعات پیش ساخته بتنی دانش بنیان فعالیت تحقیقاتی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو 17025" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واحد فناور آزمایشگاه استاندارد سنگ یک گام تا اخذ ایزو 17025"، کلیک کنید.