وجود هفت غار در دره‌ی تاریخی خرم‌آباد

وجود هفت غار در دره‌ی تاریخی خرم‌آباد

گیل 25/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از وجود هفت غار در دره‌ی تاریخی خرم‌آباد خبر داد.

عطا حسن پور در گفت‌وگو با گیل 25 بیان کرد: در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد، راه دسترسی غار قمری در این شهرستان در حال اجراست.

وی افزود: در راستای ارسال پرونده ثبت جهانی این دره  با محوریت غارهای پیش از تاریخ قلعه فلک الافلاک و در راستای بازید میدانی ارزیاب یونسکو از غارها در حال انجام است.

او اضافه کرد: عملیات یاد شده با هدف آماده‌سازی مسیر بازدید گردشگران، و ایجاد راه دسترسی برای غار قمری در حال اجرا بوده و بزودی تکمیل خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: این اداره کل اقدام به پاکسازی مسیر دسترسی ایجاد زیرساخت، پله سنگی، ایجاد نشانک و نورپردازی مسیر نصب تابلو و … کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه یادآور شد: غارهای هفتگانه دره خرم آباد به عنوان بخشی از پرونده ثبت جهانی این دره، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در دست مرمت، بهسازی و ایجاد راه دسترسی قرار گرفته است.

حسن پور افزود: غارهای کلدر، قمری، گیلوران، یافته، کنجی و دو پناهگاه صخره ای گر ارجنه و پاسنگر در دره تاریخی خرم‌آباد قرار دارند.

پایان خبر گیل 25

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وجود هفت غار در دره‌ی تاریخی خرم‌آباد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وجود هفت غار در دره‌ی تاریخی خرم‌آباد"، کلیک کنید.