پلمب در انتظار بنگاه های فعال خارج از سامانه کاتب است – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

پلمب در انتظار بنگاه های فعال خارج از سامانه کاتب است - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیل 25، سید عیسی حسنی ظهر یکشنبه در جلسه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول، افزود: بر اساس مصوبه الزام آور، ظرف ۱۵ روز از تاریخ ۲۲ گیل 25 ماه، تمامی بنگاه‌های املاک استان موظف به ثبت نام در سامانه کاتب و ثبت قراردادها از طریق این چهارچوب هستند.

حسنی از فعالیت تیم‌های بازرسی با محوریت چندین دستگاه در کنار دادگستری خبر داد و بیان کرد: بنگاه‌های متخلف پس از زمان اعلام شده ۱۵ روزه حسب قانون و مصوبه پلمب و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ امنیت اموال مردم و فعالیت قانونمند بنگاه‌ها با هیچکس تعارفی نداریم، گفت: در صورت تخلف بار اول، استرداد حق دلالی و جریمه سه برابر مبلغ به همراه پلمب و تعلیق پروانه شش ماهه، برای بروز تخلف بار دوم استرداد حق دلالی، جریمه شش برابری و تعلیق پروانه دو ساله و برای تخلف بار سوم لغو دائمی مجوز به همراه جرایم مالی دیده شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: باید بازاری نظام مند، هوشمند و قانون محور را در بحث بنگاه‌های املاک دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۵٠٠ بنگاه املاک استان تنها ۶۳ مورد برای فعالیت بر محور سامانه کاتب اقدام کرده‌اند و استان در رتبه‌های آخر قرار دارد.

حسنی با اشاره به اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول مورد توجه دستگاه قضائی است، گفت: اگر کسی در اجرای این قانون خللی ایجاد کند، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

حسنی «کاتب» را جامع‌ترین سامانه برای ثبت معاملات غیر منقول دانست و بیان کرد: نگاه کاتب رو به آینده است.

حسنی گفت: از تاریخ سوم تیرماه تمام قراردادها باید در سامانه کاتب انجام و قراردادهای عادی ماقبل آن نیز باید در فرصتی دوساله با پوشش در سامانه خودنویس ثبت شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پلمب در انتظار بنگاه های فعال خارج از سامانه کاتب است – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پلمب در انتظار بنگاه های فعال خارج از سامانه کاتب است – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.