چند نوع آرایش داریم

امروزه داشتن چهره‌ای زیبا و فریبنده خواسته تمام بانوان است. یکی از روش های دست‌یابی به چهره‌ای جذاب استفاده از انواع گریم و میکاپ می‌باشد. در حقیقت میکاپ روشی برای رنگ و لعاب بخشیدن به چهره و پوشش بسیاری از عیوب صورت می‌باشد. میکاپ هنری است که چهره‌ی شما را به یک نقاشی زنده تبدیل می‌کند و باعث افزایش جذابیت و ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در شما می‌شود.

میکاپ صورت یک تکنیک زیبایی معروف و جهانی است که با اعمال هر تغییری در چهره روح تازه‌ای به صورت شما می‌بخشد. میکاپ به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف چهره را به زیبایی تبدیل کنید و نقاط قوت را برجسته‌تر نشان دهید. در دنیای میکاپ شما قادر به این هستید که با استفاده از رنگ‌ها و تکنیک‌های گوناگون جلوه‌های مختلفی ایجاد کنید.

شما با استفاده از محصولات ویتابلا و تکنیک‌های متنوع میکاپ می‌توانید هر روز یک ظاهر متفاوت و جدید داشته باشید. در ادامه این مطلب به بررسی معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های میکاپ در سرتاسر جهان می‌پردازیم.

چند نوع آرایش داریم

انواع آرایش و میکاپ های مطرح جهانی

میکاپ اروپایی

سبک میکاپ اروپایی یک سبک معروف در استفاده از رنگ‌های لایت برای ایجاد تغییرات نامحسوس اما بسیار تاثیرگذار در زیبایی چهره می‌باشد. در این روش بیشترین تمرکز به رفع عیوب و نقاط ضعف پوست اختصاص داده می‌شود و وزن آرایش در چشم‌ها و لب‌ها به صورت مساوی توزیع می‌شود. در میکاپ اروپایی توجه زیادی به تعادل بین رنگ سرد و گرم و حفظ هارمونی رنگ‌ها در چهره می‌شود. در آرایش لایت اروپایی بیشترین تمرکز روی زیرسازی پوست بدون خرید کرم ویتابلا است. این نوع از میکاپ با استفاده از سایه‌هایی با رنگ ملایم و مات، خط چشم طبیعی و نازک، استفاده از رنگ‌های ملایم در لب‌ها و گونه‌ها زیبایی طبیعی چهره را حفظ می‌کند و باعث نمی‌شود صورت شما مصنوعی به نظر برسد.

میکاپ کلاسیک

میکاپ کلاسیک روی تناسب آرایش چشم و لب متمرکز است، به این معنی که اگر در آرایش چشم از رنگ‌های تیره استفاده شده است برای آرایش لب از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده می‌شود و یا اگر آرایش چشم‌ها سبک و ملایم است و از رنگ‌های ملایم و نامحسوس استفاده شده در آرایش لب می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر و جیغ مانند قرمز استفاده کرد. در این سبک از رژگونه به صورت نامحسوس استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

میکاپ شرقی

میکاپ شرقی به استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب تاکید دارد.  این نوع میکاپ به شما اجازه می‌دهد برای آرایش لب و چشم بدون محدودیت از رنگ‌های شاد استفاده نمایید. در این سبک از میکاپ استفاده از رنگ‌های شاد و روحیه بخش مانند قرمز، زرشکی، بنفش، قهوه‌ای، صورتی و یا سرخابی بسیار رایج است. در این سبک از میکاپ تمرکز اصلی روی خط چشم و ریمل و استفاده از مژه‌ی مصنوعی نمی‌باشد. اگر به دنبال میکاپی جذاب و پر از رنگ  اما در عین حال ساده هستید میکاپ شرقی برای شما بسیار مناسب است.  

میکاپ عربی

میکاپ‌های عربی دارای غلظت بالا و آرایش پوستی سنگین می‌باشند. در این سبک از میکاپ استفاده از رنگ‌های گرم و تیره رواج دارد.  تمرکز میکاپ عربی بیشتر بر روی آرایش چشم است که در نگاه اول توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. در این سبک از رنگ‌های تیره و براق برای آرایش چشم و لب استفاده می‌شود البته برجسته‌سازی گونه و لب در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این میکاپ به عنوان آرایش روزمره پیشنهاد نمی‌شود زیرا به دلیل استفاده از بافت سنگین آرایشی برای دراز مدت می‌تواند به پوست آسیب برساند.  

میکاپ هالیوودی

این سبک از میکاپ تمرکز زیادی روی هماهنگ‌سازی تمام نقاط صورت دارد به گونه‌ای که به نظر برسد که آرایشی روی صورت وجود ندارد و چهره به صورت طبیعی به نظر برسد. در این روش از استفاده بی‌رویه از ماسک مو ویتابلا، پودر و کانسیلر و… اجتناب شده و از رنگ‌های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست استفاده می‌شود. اگرچه در این روش می‌توان از رنگ‌های شاد نیز استفاده کرد اما تفاوت رنگ‌ها نباید به قدری باشد که جلوه طبیعی صورت را از بین ببرد.

میکاپ لبنانی

سبک میکاپ لبنانی در واقع زیرمجموعه‌ای از میکاپ عربی است و درآن از لوازم آرایشی سنگین و چرب با  قابلیت پوشش بالا استفاده می‌شود. در این روش برای آرایش چشم که یکی از بخش‌های کلیدی است از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای و قهوه‌ای استفاده می‌شود. برای تکمیل آرایش لب هم اغلب از رنگ‌های قرمز و یا بنفش استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها برای آرایش چشم خط چشم‌های ضخیم و مدادچشم برای تیره‌سازی و در نهایت برای جلوه بیشتر چشم‌ها  مژه مصنوعی به کار گرفته می‌شود.

آموزش ببینید:

میکاپ خلیجی

 یکی از سبک‌های آرایشی که تا چندی پیش میان بانوان بسیار پرطرفدار بوده میکاپ خلیجی است. این سبک از میکاپ به دلیل استفاده گسترده در کشور‌های عربی و حوزه خلیج فارس به نام خلیجی معروف می‌باشد. این نوع از میکاپ بر روی چشم‌ها و ابرو‌ها متمرکز است. ویژگی بارز میکاپ خلیجی استفاده از خط چشم‌های پهن و کشیده و مژه‌های پر و مشکی است. بانوان عرب به داشتن چشمان مشکی و درشت معروف هستند به همین دلیل در میکاپ خلیجی نیز سعی شده است که با تمرکز بر روی چشم‌ها و استفاده از آرایش غلیظ و اغراق‌ آمیز توجه‌ها را به خود جلب کند. در این سبک از رژ لب‌های ملایم، مایع و براق استفاده می‌شود تا تمرکز و توجه اصلی به سمت چشم‌ها جلب شود.

میکاپ مصری

این سبک از میکاپ نیز روی آرایش چشم متمرکز است. در میکاپ مصری خط چشم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که در بالا و پایین انتهای چشم به صورت موازی کشیده می‌شود. استفاده از سایه با رنگ‌های مشکی و مسی و طلایی بسیار مناسب می‌باشد. در میکاپ مصری انتخاب رنگ رژ و رژگونه با توجه به رنگ چشم‌ها انجام می‌شود.

سخن پایانی

داشتن چهره زیبا و جذاب بخش مهمی از ظاهر و جلوه بانوان است. در نتیجه رسیدگی به پوست و صورت و استفاده از تکنیک‌های آرایشی و زیبایی مختلف در میان بانوان بسیار رایج است و تقریبا برای بیشتر افراد تبدیل به یک روتین روزانه شده است. شما با شناخت پوست و چهره خود در گام اول و سپس شناختن انواع تکنیک‌های آرایشی می‌توانید متناسب با چهره‌ی خود از بهترین میکاپ‌ها استفاده کنید و در ظاهر خود تغییرات جذابی به وجود آورید. ایجاد زیبایی و تغییر در چهره باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس شما می‌شود و تا حد زیادی به افزایش جذابیت شما کمک می‌کند.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند نوع آرایش داریم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند نوع آرایش داریم"، کلیک کنید.