گوترش، شمار «بی سابقه» تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد

گوترش، شمار «بی سابقه» تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره بحران انسانی در جنگ غزه، شمار تلفات غیرنظامیان در این باریکه را بی سابقه توصیف و محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری گیل 25، آنتونیو گوترش که برای شرکت در اجلاس سران اروپا به بروکسل سفر کرده است، به خبرنگاران گفت: ما در یک جهان پرآشوب زندگی می کنیم و شرایطی پیش آمده که گروه های مسلح تصور می کنند می توانند بدون تحمل مجازات، هر اقدامی را که مایل هستند صورت دهند؛ زیرا هیچ پاسخگویی وجود ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی مهم است که ما به اصول منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی، قوانین بشردوستانه و تمامیت ارضی کشور ها پایبند باشیم. به همین دلیل است که ما به صلح در اوکراین و آتش بس در غزه نیاز داریم.

او ضمن تکرار موضع گیری غرب درباره عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد که شمار تلفات فلسطینی ها در جنگ غزه، در طول سابقه کاری وی در کسوت دبیرکل سازمان ملل متحد سابقه نداشته است.

این درحالیست که به گفته گوترش، «ابتدایی ترین قوانین بین المللی بشردوستانه بر لزوم حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید دارد.»

وی بر همین اساس تصریح کرد: ما باید برای استقرار صلح در اوکراین و غزه، بدون معیار های دوگانه تلاش کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گوترش، شمار «بی سابقه» تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گوترش، شمار «بی سابقه» تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد"، کلیک کنید.