فناوران حوزه فناوری اطلاعات، سامانه دانش بنیان مدیریت بحران را راه اندازی کردند که به مسوولان در توزیع عادلانه خدمات به آسیب دیدگان کمک می کند و به گفته آنها این سامانه تاکنون در 130 مخاطره در کشور بهره برداری شده است.
احمد رضاییان، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات در گفت وگو با گیل 25، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این شرکت طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت حوادث کل کشور است که از سال 91 این سامانه دانش بنیان را آماده کردیم.
وی با بیان اینکه تاکنون این سامانه در 130 مخاطره طبیعی همچون زلزله، سیل و رانش در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: یکی از بزرگترین خدمت رسانی این سامانه، در زلزله کرمانشاه بوده که به 125 هزار نفر خدماتی را ارایه کرده است.
رضاییان بهره برداری از این سامانه در مدیریت سیل سال 98 را از دیگر خدمات این سامانه دانش بنیان دانست و ادامه داد: برای بازسازی مناطق سیل زده این سامانه برای 300 هزار نفر در 25 استان کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه برای مدیریت بحران، گفت: از لحظه ارزیابی میزان خسارت و مدیریت حادثه دیدگان تا ارایه خدمات چون تسهیلات بانکی، وام های بلاعوض، کمک هزینه معیشتی، اسکان موقت و توزیع چادر و کانکس و یا خدمات مرتبط با ساخت از آواربرداری تا احداث و تعمیر از طریق این سامانه قابل استفاده است و برای این منظور ارزیاب هایی در منطقه حضور دارند که اطلاعات متقاضیان را در لحظه حادثه ارزیابی و در سامانه بارگذاری می کنند.
وی یادآور شد: دولت بر اساس داده های این سامانه، اعتبارات بانکی را به این سامانه تزریق می کند و از طریق گزارش های ثبت شده در این پایگاه، ستادهای مدیریت بحران مستقر در شهرها و استان های آسیب دیده بر اساس گزارش هایی که از میزان خسارات دریافت می کنند، اقدام به ارایه خدمت رسانی می کنند.
رضاییان توزیع عادلانه تجهیزات و خدمات به آسیب دیدگان را از مزایای بهره گیری از خدمات سامانه دانش بنیان مدیریت بحران دانست و خاطر نشان کرد: در زلزله های بم و ورزقان از آنجایی که خدمت رسانی سیستماتیک برای مدیریت بحران نبود، یک نفر چندین بار خدمت دریافت کرد و افرادی بودند که اصلا هیچ خدماتی را دریافت نکرده بودند، ولی اکنون این سامانه به مدیران کشور کمک می کند تا به صورت عادلانه، خدمات خود را ارایه دهند.
وی اولین خدمت رسانی این سامانه را مربوط به سال 91 با بارش برف استان مازندران عنوان کرد و یادآور شد: از آنجایی که معمولا در زمان وقوع بحران، موازی کاری در مدیریت بحران صورت می گیرد، این سامانه ارگان ها را در توزیع عادلانه خدمات یاری می دهد.
پایان خبر گیل 25
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه خدمات عادلانه در 130 بحران طبیعی کشور با سامانه دانش بنیان ایرانی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه خدمات عادلانه در 130 بحران طبیعی کشور با سامانه دانش بنیان ایرانی"، کلیک کنید.