تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم

آنها ممکن است روی یک روال خاص تمرکز کنند که رفتارهای عادی را شامل شود.  شناخت علایم اوتیسم در کودکان می تواند در کنترل آن کارساز باشد. در این مقاله اطلاعات جامعی از الگو های رفتاری کودکان مبتلا یا مشکوک به اوتیسم آورده شده است. برای شناخت هر چه بیشتر این اختلال در کودکان تا پایان با ما همراه باشید. اختلال طیف اوتیسم در کودکان چیست؟ اوتیسم در کودکان باعث می شود که آنها در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل باشند. به عنوان مثال کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است به محض دیدن کودک هم سن و سال خود شروع به صحبت نکند و یا تمایلی به برقراری ارتباط چشمی نشان ندهد. اوتیسم می تواند کودک را از رشد مهارت های اجتماعی باز دارد. اوتیسم در کودکان اختلالی است که بر سیستم عصبی و رشد و تکامل آنها تاثیر می گذارد.

تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم

این امر تا حدی به این دلیل است که کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است قادر به درک حالات چهره یا احساسات افراد دیگر نباشد. برای اطمینان از خرید لباس اسپایدرمن بزرگسال ، نظرات و بازخوردهای کاربران را مطالعه کنید . این حرکت ها ممکن است تکان دادن دست به طریق خاصی باشد. یکی دیگر از علایم شایع در کودکان مبتلا به اوتیسم داشتن وابستگی غیرطبیعی به اشیاء است. از طرفی این کودکان بعضی از وظایف ذهنی را به خوبی انجام می دهند. برای مثال، برخی کودکان می توانند بهتر از سایرین عمل شمارش اعداد را انجام دهند یا اندازه گیری کنند. دیده شده است که کودکان مبتلا به اوتیسم در هنر یا موسیقی عملکرد خوبی داشته و موارد خاص را به خوبی به خاطر سپرده اند.

علت اوتیسم در کودکان

کارشناسان به طورقطع در مورد علل اوتیسم در کودکان به نتیجه ای نرسیده اند. در برخی موارد آن را یک عارضه ژنتیکی خوانده اند. کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است در ساختار مغز خود دچار مشکلاتی باشد. در این بین محققان به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد اوتیسم نشات گرفته از برخی موارد نیست. به عنوان مثال آنها بیان کرده اند که شیوه تربیتی والدین در بزرگ کردن کودک نمی تواند منجر به ایجاد اختلال اوتیسم شود. همچنین واکسیناسیونی که در سال های ابتدای به دنیا آمدن کودک انجام می گیرد نقشی در این زمینه ندارد. در بخش دوم به تشخیص زودهنگام تحول نابهنجار پرداخته می شود و بخش سوم درمان و مداخلات برای اختلال طیف اوتیسم را پوشش می دهد و شامل بحث دربارۀ درمان های جایگزین و نحوۀ هدایت والدین به سمت درمان های مبتنی بر شواهد یا درمان های معتبر است.

این منبع منحصر به فرد به گونه ای طراحی شده است که راهنمای کاربردی و کاربرپسندی برای پزشکان متخصص کودکان، ارایه دهندگان مراقبت های اولیه و همۀ ارایه دهندگان مراقبت های بهداشتی باشد که با کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم کار می کنند. کتاب تشخیص و مراقبت از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، جدیدترین یافته ها و راهکارها را دربارۀ نحوۀ شناختن، تشخیص گذاری و کمک به کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم، از ابتدای زندگی تا گذر به دوران بزرگسالی به پزشکان و روان شناسان بالینی ارایه می دهد. این کتاب همچنین به چگونگی حمایت از بیماران خردسال از طریق کار با خانواده ها می پردازد و نحوۀ تعامل و حمایت از این خانواده ها را به بهترین شکل مورد بحث قرار می دهد. کتاب با معرفی جامع اختلال طیف اوتیسم و موانع تشخیص و افسانه های رایج دربارۀ آن آغاز می شود.

بخش چهار و پنج به موضوعات ویژه ای می پردازد که به رابطۀ طولانی مدت ارایه دهندگان مراقبت های اولیه یا پزشک کودکان با خانواده ها مربوط می شود، از جمله فصل هایی درباره اضطراب، والدین، رفتارهای چالش برانگیز و سناریوهای رایجی که در دوران کودکی برای مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم رخ می دهد. فصل های بعدی عمیق تر به ارایۀ مراقبت های آگاهانه و حساس برای بیمارانی با هویت های درهم تنیده می پردازند و در مورد اینکه چگونه هویت جنسیتی و دیدگاه ها و نگرش های فرهنگی می تواند بر کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تاثیر بگذارد، بحث می کند. مراحل تشخیص اوتیسم، از جمله ارزیابی، جلسه تشخیصی، معاینۀ تحولی، و بحث دربارۀ یافته ها با والدین را بررسی می کند.

کتاب تشخیص و مراقبت از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم که به شیوه ای ساده و روان نوشته شده است، منبعی ایده آل برای پزشک کودکان، ارایه دهند گان مراقبت های اولیه و تمام ارایه دهندگان مراقبت های بهداشتی است که با کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم کار می کنند و روش هایی را به صورت عینی و گام به گام ارایه می دهد که خوانندگان می توانند از آنها در درمان های خود استفاده کنند. اوتیسم خفیف یک تشخیص دقیق در پزشکی نیست. در خرید لباس مرد عنکبوتی با تار در ایران ، به دقت به شرایط و زمان ارسال محصول توجه کنید تا به موقع دریافت کنید و مشکلی پیش نیاید . اوتیسم خفیف یا اوتیسم سطح یک، اغلب برای توصیف فردی در طیف اوتیسم که قادر به تکمیل تمام فعالیت های روزمره زندگی است، استفاده می شود.

یعنی این کودکان، در مقایسه با دیگر کودکان اوتیسم مشکلات کمتری را نشان می دهند. به عبارت دیگر علایم اوتیسم در این کودکان به صورت ضعیف وجود دارد؛ پس می توانیم به آن اوتیسم ضعیف هم به صورت عمومی بگوییم. اگر شما، شک دارید که کودکتان اوتیسم خفیف دارد، در اینجا علایم و ویژگی ها و نحوه تشخیص و درمان این کودکان را به طور کامل بررسی خواهیم کرد؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. اوتیسم خفیف چیست؟ اوتیسم به عنوان یک طیف اختلال شناخته می شود؛ زیرا علایم مختلفی در کودکان مبتلا دیده می شود. اوتیسم، معمولاً در اوایل دوران کودکی ظاهر می شود و می تواند بر مهارت های اجتماعی، ارتباطات، روابط و خودتنظیمی فرد تاثیر بگذارد.

به خاطر “شرایط طیفی اوتیسم“، افراد را متفاوت و در درجات مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. افراد ممکن است علایم خفیف تا شدید را تجربه کنند که بر زندگی روزمره آنها تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، از شدید (غیر کلامی با رفتار پرخاشگرانه) تا نسبتاً خفیف (مشکلات در خواندن نشانه های اجتماعی مانند لحن صدا و زبان بدن). فردی که در انتهای شدید طیف اوتیسم قرار دارد ممکن است چالش های رشدی و حسی قابل توجهی داشته باشد که به اندازه کافی شدید است که مانع فعالیت ها و روابط عادی شود. در مقابل، اوتیسم خفیف، در انتهای خفیف طیف اوتیسم طبقه بندی می شود. زمانی که علایم نسبتاً خفیف هستند یا زمانی که فرد فقط چند علامت دارد، گفته می شود که فرد مبتلا به اوتیسم خفیف یا بسیار خفیف است.

علایم در کودکان مبتلا به این نوع اوتیسم در حدود 2 تا 3 سالگی مشخص می شود، اولین بار زمانی مشخص می شود که کودک به نام خود توجهی نمی کند و تماس چشمی ضعیفی دارد. اما اوتیسم خفیف به خودی خود یک اصطلاح تشخیص رسمی نیست. هیچ شکل خاصی از اوتیسم به نام اوتیسم خفیف وجود ندارد. اگر عملکرد کودکان اوتیسم را به صورت یک طیف در نظر بگیریم در یک سر این طیف کودکان اوتیسم سطج 1 و در سمت دیگر اوتیسم سطح 3 وجود دارند. اوتیسم سطح 2 هم در میانه این طیف قرار می گیرد. کودک دارای اوتیسم سطح یک را می توان معادل با اوتیسم خفیف در نظر گرفت که در مقایسه با دیگر کودکان اوتیسم، به حمایت کمتری نیاز دارند.

در  DSM – 5  ، اوتیسم سطح 1 ، جایگزین برچسب های آسپرگر، اوتیسم خفیف، و اوتیسم با عملکرد بالا شد. برای خرید لباس بتمن ، به دقت به طرح و رنگ مورد نظر خود و استفاده از طرح های جذاب توجه کنید . با این حال، ممکن است این موارد در طیف اوتیسم برای افراد با علایم خفیف تر تا اواخر دوران کودکی شناسایی نشود. اوتیسم خفیف در کودکان زیر 3 سال، به ویژه دختران، اغلب ناشناخته می ماند. در ادامه در ابتدا علایم و نشانه هایی که درتمام کودکان اوتیسم وجود دارند؛ آورده شده و بعد به علایم اختصاصی اوتیسم خفیف می پردازیم. علایم کلی که در همه افراد اوتیسم وجود دارند: عنوان خفیف می تواند گمراه کننده باشد، زیرا حتی کسانی که علایم اوتیسم خفیف دارند، چالش های رشدی، ارتباطی و حسی مرتبط با این اختلال را خواهند داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم"، کلیک کنید.