تصویر روز ناسا: سحابی اسکویید غول پیکر

سحابی اسکویید غول پیکر، سال 2011 (1390) توسط «نیکلاس اوترز»، عکاس نجومی فرانسوی کشف شد و شکل دوقطبی شاخص آن با تابش نورهای آبی برآمده از یون های اکسیژن 2 بار مثبت (اتم های اکسیژنی که 2 الکترون از دست داده اند) به وضوح دیده می شود. سحابی اسکویید غول پیکر ظاهراً با ناحیه نشری هیدروژن Sh2-129 (تابش سرخ رنگ هیدروژن آلفا) احاطه شده، اما تعیین فاصله و ماهیت واقعی سحابی، کار دشواری است.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که Ou4 واقعاً درون منطقه هیدروژنی Sh2-129 واقع شده و حدود 2300 سال نوری با ما فاصله دارد. مطابق با این سناریو، اسکویید کیهانی نشان دهنده جریان چشمگیر موادی است که از منظومه ستاره ای سه گانه ای به نام HR8119 فوران یافته است. این منظومه از 3 ستاره داغ و پرجرم تشکیل شده که در نزدیکی مرکز سحابی دیده می شوند.

تصویر روز ناسا: سحابی اسکویید غول پیکر

اگر نتایج این تحقیقات تایید شود، آنگاه طول سحابی اسکویید غول پیکر از 50 سال نوری نیز فراتر خواهد رفت.

اعتبار تصویر و حق چاپ: الکس لینده. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

5454

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصویر روز ناسا: سحابی اسکویید غول پیکر" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصویر روز ناسا: سحابی اسکویید غول پیکر"، کلیک کنید.