۱۳ اثر فرهنگی‌تاریخی ثبت شد/ثبت ملی مدرسه علوی – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

۱۳ اثر فرهنگی‌تاریخی ثبت شد/ثبت ملی مدرسه علوی - خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری گیل 25، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، ۱۳ اثر فرهنگی‌تاریخی را در تهران ثبت کرد.

در اجرای ماده واحده قانون ثبت آثار ملی مصوب سال ۱۳۵۲، ۱۳ بنای تاریخی و فرهنگی استان شامل «سقاخانه خدابنده‌لو»، «خانه مهین‌الملک (کافه کتاب دارالخلافه)»، «خانه امین لشکر»، «خانه حاجی رضا خزانه»، «موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «خانه آقای خشت سازی»، «مکان-رویداد مدرسه علوی»، «عمارت سلطان بیگم»، «آرامگاه سالور شماره ۱و ۲»، «ملک واقع در کوچه جور کش بهارستان»، «خانه حاجی ترخانی»، «حمام تاجر باشی» و «خانه رکن الدوله»، به دلیل شأن ملی و تاریخی که دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شدند.

بر اساس ابلاغیه‌های رسمی، این اقدامات با هماهنگی اداره ثبت و حریم آثار حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور و با پیگیری‌های ویژه انجام شده است و هم‌اکنون عملیات مرمت این بناها با استقرار کارگاه‌های فنی آغاز شده است. هدف از این مرمت‌ها، تثبیت و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده و همچنین حفظ اصالت معماری این بناهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی است.

هر بنای تاریخی، داستانی از دوران گذشته در خود دارد و با حفظ و مرمت این آثار، به حفظ این داستان‌ها و هویت‌های فرهنگی کمک می‌کنیم. این بناها می‌توانند به عنوان جاذبه‌های مهم گردشگری، به جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کنند و در عین حال، باعث ارتقا آگاهی عمومی درباره اهمیت حفظ میراث فرهنگی شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۳ اثر فرهنگی‌تاریخی ثبت شد/ثبت ملی مدرسه علوی – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۳ اثر فرهنگی‌تاریخی ثبت شد/ثبت ملی مدرسه علوی – خبرگزاری گیل 25 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.