۸۵ درصد کتاب‌‎های ثبت سفارش‌شده در خراسان شمالی تحویل گرفته شد

۸۵ درصد کتاب‌‎های ثبت سفارش‌شده در خراسان شمالی تحویل گرفته شد

گیل 25/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۵ درصد کتاب‌های ثبت سفارش‌شده در این استان تحویل گرفته شده است.

ابوالقاسم اکبری در نشست خبری امروز (۲۴ شهریور ماه) اظهار کرد: تاکنون در این استان ۱۸۳ هزار و ۶۱۲ مورد ثبت سفارش کتاب انجام شده که از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ مورد ثبت نام نهایی انجام شده است. ۸۵ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان که سفارش داده شده، وارد استان شده و در حال توزیع در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید ۱۹۴ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز مشغول به تحصیل خواهند شد، ادامه داد: این دانش‌آموزان در ۲۰۸۰ مدرسه تحصیل خواهند کرد. از این تعداد، ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس دولتی و بقهی در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

اکبری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۶۲ مدرسه در این استان غیردولتی است، بیان کرد: ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۶۰۰۰ دانش‌آموز نیز در مدارس غیردولتی تدریس می‌کنند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید در این استان ۱۲۰۰ کمبود معلم وجود دارد که ۴۵ درصد آن متعلق به دوره ابتدایی و ۵۵ درصد مربوط به دوره متوسطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در حال حاضر سهم دانش‌آموزان استان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۴۴ درصد رسیده است که تلاش می‌کنیم این عدد را برای سال تحصیلی جدید به ۴۵.۵ درصد برسانیم.

پایان خبر گیل 25

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۸۵ درصد کتاب‌‎های ثبت سفارش‌شده در خراسان شمالی تحویل گرفته شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۸۵ درصد کتاب‌‎های ثبت سفارش‌شده در خراسان شمالی تحویل گرفته شد"، کلیک کنید.