نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop 2 Pro Plus

شیائومی یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی و جاروهای شارژی هوشمند است که این دستگاه را با فناوری های جدید روانه بازار کرد. برخلاف سایر مدل های شیائومی، این محصول به جای قرار دادن سنسور LDS در بالا، از سنسور دیگری به نام 3D VSLAM استفاده می کند. برای بهبود نظافت، ابتدا نقشه ای از خانه می کشد و اتاق ها را تقسیم می کند، سپس شروع به نظافت می کند. در همین حال، این دستگاه مجهز به پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53 است که به حسگر VSLAM بلادرنگ محل ربات کمک می کند تا هر اینچ را با ماتریس مکش خود تمیز کند. موتور NIDEC قدرت مکش 3000 پاسکال را به ربات جاروبرقی هوشمند شیائومی می دهد تا محیط را از هر نوع کثیفی و گرد و غبار پاک کند. این ربات دارای مخزن آب 250 میلی لیتری است که برای کشیدن سه راهی استفاده می شود و توسط خود ربات کنترل می شود تا بیش از حد لازم نشتی و خیس شدن نداشته باشد. به علاوه این جارو دارای 3 سطح کنترل آب می باشد که با استفاده از آن می توان انواع کف ها از جمله سرامیک، پارکت و سنگ را تمیز کرد. فناوری های S-Cross 3D و ToF 3D که برای خودروهای خودران طراحی شده اند، فاصله تا مانع را به دقت محاسبه می کنند و از برخورد با آن جلوگیری می کنند. این جارو هوشمند مجهز به این فناوری هاست و قطعا تجربه تمیزکاری جدیدی را برای کاربران به ارمغان می آورد. از طریق سنسور فوتون که 10 برابر دقیق تر از مادون قرمز است، این جاروب می تواند به طور موثر موانعی مانند کابل ها و کفش ها را شناسایی کند که در صورت تشخیص برجستگی ها به عنوان مانع، عبور آن را کند می کند. دوربین ToF در جلوی دستگاه همراه با سنسور اندازه گیری فضای اطراف را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا جاده به اندازه کافی عریض است که بتوان عبور کرد و اگر فضای جلویی کمتر از عرض دستگاه باشد، دستگاه به طور خودکار تغییر می کند. جهت حسگر سه بعدی VSLAM مجهز به دوربین ToF بهترین عملکرد را با شبیه سازی الگوریتم شبکه عصبی نشان می دهد که اندازه گیری، برنامه ریزی مسیر و مدیریت نقشه را بهبود می بخشد. این جارو قابلیت اتصال با برنامه Mi Home را دارد و می توانید تنظیمات لازم را از طریق این برنامه انجام دهید.

نظافت منزل خود را به ربات هوشمند شیائومی بسپارید

شیائومی نه تنها در زمینه وسایل الکترونیکی بلکه در زمینه لوازم خانگی نیز محصولات شگفت انگیزی تولید می کند. ربات هوشمند Mop 2 Pro در واقع یک جاروبرقی هوشمند است که از دوربین های جلویی خود برای مبارزه با کثیفی در خانه بدون ایجاد مزاحمت برای شما استفاده می کند. زباله های روی زمین را جمع می کند و سپس به گوشه ای می رود و آرام می خوابد.

این مدل جاروبرقی هوشمند شیائومی تفاوت چندانی با مدل های قبلی ندارد و این برند باز هم از طراحی قبلی برای جاروبرقی های دیگر این مدل استفاده می کند. ظاهر معمول این جاروبرقی ها گرد با برس هایی در قسمت زیرین و مخزن آب است. تنها تفاوت این مدل با مدل های دیگر این است که دارای حسگر لیزری (LDS) برای نقشه برداری از خانه نیست، بلکه تنها دارای دو دوربین با سنسور TOF است که مساحت خانه را اندازه گیری می کند. در ضمن این مدل ابعاد کوچک تری نسبت به دستگاه های قبلی دارد که نظافت زیر مبل ها را آسان می کند. قطر این ربات 35 سانتی متر، ضخامت آن 8.15 سانتی متر و وزن کل آن 3.7 کیلوگرم است.

از نظر ساختار و استحکام باید گفت که این جاروبرقی بسیار قوی و با کیفیت است. در واقع بدنه آن پلاستیکی است، شیشه بالایی براق و قسمت پایینی آن مات است. بنابراین در زمانی که در خانه نیستید، جاروبرقی را برای تمیز کردن بگذارید. در قسمت بالایی جاروبرقی دکمه روشن و خاموش را می بینید و قسمت پایین به سنسورها، دوربین و برس اختصاص داده شده است. در بالای کاور می توانید صفحه نمایش LED به همراه دکمه WI-FI و مخزن را مشاهده کنید. علاوه بر این سنسورها در نمای جلوی دوربین قرار دارند.

شرکت شیائومی برای راه اندازی این جاروبرقی هوشمند برنامه ویژه ای در نظر گرفته است که می توانید با نصب این برنامه جاروبرقی خود را راه اندازی کنید. نرم افزار Mi Home بر روی دستگاه نصب شده است و باید روی آن یک حساب کاربری ایجاد کنید تا دستگاه به شما دستور دهد. پس از ایجاد حساب کاربری، لازم است ربات را با گوشی هوشمند خود تطبیق دهید و مطمئناً برای گذراندن تمام این مراحل به وای فای نیاز خواهید داشت، در غیر این صورت این ربات هوشمند به حرف شما گوش نمی دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop 2 Pro Plus" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی جاروشارژی هوشمند شیائومی مدل Mop 2 Pro Plus"، کلیک کنید.