عبور خیره‌کننده ابرماه شکارچی از فراز برج ابوظبی

عبور خیره‌کننده ابرماه شکارچی از فراز برج ابوظبی

به گزارش گیل 25، پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، ابرماه شکارچی (Hunter’s Moon)، نورانی‌ترین و بزرگ‌ترین ماه کامل سال ۱۴۰۳، آسمان شب را روشن‌تر از همیشه کرد.

ماه کامل در طول سال نام‌های گوناگونی دارد. ما به طور معمول ۱۲ ماه کامل در هر سال داریم که هر کدام از آنها به نامی معروف هستند.

ماه کامل اکتبر را ماه شکارچی می‌نامند چون در زمانی از سال دیده می‌شود که شکارچیان بیش از هر زمان دیگری فعال هستند و از دیرباز برای تأمین اندوخته غذا برای ماه‌های زمستان جانوران را شکار می‌کرده‌اند.

این رویداد شگفت‌انگیز نجومی تصاویر درخشانی در سراسر جهان به وجود آورد که یکی از تماشایی‌ترین آن‌ها در قزاقستان و هنگام عبور ماه در پس‌زمینه برج ابوظبی ثبت شد.

برج ۳۲۰ متری ابوظبی در آستانه پایتخت قزاقستان بلندترین بنای آسیای مرکزی است. عبور ابرماه شکارچی در پس‌زمینه این برج ۷۵ طبقه نمایی تماشایی و خیره‌کننده ثبت کرد.

پدیده ابرماه زمانی رخ می‌دهد که ماه کمترین فاصله را با زمین دارد و بزرگ‌تر و پرنورتر از همیشه دیده می‌شود. ابرماه حدود ۱۵ درصد نورانی‌تر و ۳۰ درصد بزرگ‌تر از ماه در مواقع دیگر سال است.

۵۸۵۸

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عبور خیره‌کننده ابرماه شکارچی از فراز برج ابوظبی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عبور خیره‌کننده ابرماه شکارچی از فراز برج ابوظبی"، کلیک کنید.